Červen 2012 - programy pro školy, ferratová škola v Rakousku a lezení na Hrubici

21.06.2012 10:25

Po relativně odpočinkovém květnu jsme se v posledních 14 dnech téměř nezastavili. Bylo toho opravdu hodně - několik progamů pro školy, ferraty pro začátečníky v Rakousku na Hohe Wand a v Raxu. A počasí konečně umožnilo Patrikovi a Míše vyzkoušet lezení na Hrubici.

Od 11. do 14. června máme kancelář v kempu Ostrov na Malé Skále. V pondělí lezeme a slaňujeme se sedmáky z Benátek na Vlajkové. Dětem to jde a nezaleknou se ani vzdušného slanění. Odpoledne nám program zkracuje déšť a tak pokračujeme v kempu ještě lukostřelbou a natahujeme slack line.

V úterý jede Jiřík oblíbený úsek na raftu do Dolánek s Benátčany a Honza se Zdeničkou připravují lezení na Suchých skalách pro partu z Liberecké ZŠ Sokolovská. To probíhá na Hlavní věži, nemáme chuť se přetahovat o Vlajkovou. Všichni zvládnou vylézt a na závěr dne i slanit 25 metrů.

Ve středu v poledne Zdenička odjíždí a my s Jirkou zůstáváme, abychom ještě polezli a sjeli si Jizeru s dalšími dětmi z Benátek. Tihle šesťáci jsou s námi už po několikáté. Většina už slanila a teď jim chceme umožnit vylézt si na Hlavní věži něco vyššího :-). Ani raft pro ně nepředstavuje nejmenší problém a svou šikovnost osvědčují i cestou zpě. t z Dolánek při trhání třešní a lezení po stromech.

Ve čtvrtek lezením Maloskalský maratón končí, na závěr dáváme s Jirkou Jizerní stěnu na Belveder a valíme každý na svou stranu.

V pátek 15.6. se přesouvám do Brna, kde mám sraz se Standou a na víkend je v plánu ferratový kurz v Rakousku. Večer ještě pobalíme matroš v půjčovně a u Starobrna probereme tůry.

V sobotu ráno frčíme směr Vídeň, kde nabírám Moniku s Jitkou. Na parkovišti nad Hohe Wandem doplňuji skupinu o Vaška, Janu, Katku a Kláru. Všichni jsou ferratami nedotčení. Rozdělujeme materiál a svižnou chůzí míříme k Hubertushausu k ferratám, kde probíhá instruktáž. Poladíme ferratové sety a hurá na drát :-).

První, kterou jdeme na rozcvičení je Steierspur, obtížnost B, s jedním místem C. Ferrata vytváří jakýsi okruh a umožňuje vyzkoušet sestup, traverz a pochopitelně i výstup. Steierspur nikomu nečiní potíže a celá parta postupně zjišťuje, že pohyb po vertikále není špatný. Po úspěšném dokončení a krátké pauze, kdy málem šlápnu na zmiji, sestupujeme na další klettersteig. Jmenuje se Wildenauer a drobným problémem je jej nalézt. Tahle ferrata obtížnosti C/D je trochu specifická. Vede totiž pouze po kramlích, do kterých se cvakají karabiny. Zajímavým místem je průlez tunelem. Na vrcholu opět super pocit a po krátkém traverzu jsme zpět u Huberthausu a dáváme zasloužené pivko. Pak už jen dojít k autům a tradá do Kaisebrunnu na tábořiště.

Připadáme si jako v doma. Jeden Čech vedle druhého. Za chvíli přijíždí i Standa se svou partou. Pivko a Gamsgulasch jsou takovou hezkou tečkou.

V neděli se přesunujeme k ferratě Hans von Haidsteig vedoucí na Preiner Wand. Tady už jsme opravdu v horách. Bohužel během nástupu nás předchází skupina, která nás na ferratě dost zdrží. Pod ferratou se Klára rozhoduje pro návrat a Jitka jde se Zuzkou a Jirkou okolo po pěšině. Se zbývajícími čtyřmi jdeme Haidsteig obtížnosti C/D. Ferrat kombinuje lano, kramle i žebříky. Vzdušná i odpočinková místa. Kolem poledne jsme u vrcholového kříže, a protože v dálce se ozval první hrom, nezdržujeme se a rychle sestupujeme zpět k autům. Po krátké koupeli mastíme zpět do Vídně a Brna.

Doma se moc neohřeju a v pondělí ráno mám sraz s Patrikem a Míšou v Sedmihorkách. Míša přivezla i synka Ondru. Čeká nás kombinace lehčíh a těžších cest. Začínáme Přímou cestou na Bránu za V. Ideální cesta na seznámení s materiálem. Pokračujeme trojkou na Zelenáče, kterou lehce zvládá i Ondra. Po dlouhých 13 letech pak lezu Kalfeřta na Blatník. Míša s Patrikem zvládají bez vážnějších problémů. Je čas si dát ještě něco s Ondrou. Volíme dvojkový komínek na Trůn z ktrého je krásný výhled. Vedro je úmorné. Přesunujeme se pod Normálku Kapelníka, která je celá ve stínu. Ideální volba a tečka za krásným dnem.

V úterý už zase s Jirkou připravujeme slaňování a lanovku pro další třídu z Benátek. Překvapuje nás šikovnost a lehkost, s jakou děti vše zvládají. Odpoledne doplňujeme ještě nízkými lany a přemostěním.

Ve středu pracujeme s dětmi v Janských lázních. Slaňujeme z Modrých kamenů a u chaty máme natažená nízká lana, slack linu a Denise, který je naším expertem na lukostřelbu. Odpoledne sedíme na kávě na lanovce a odpočíváme po 14 denním maratonu :-).

Všem zúčastněným díky a těšíme se na další společné akce.